Kako je Epoch Times stvorio divovski stroj za utjecaj



Od 2016., novine koje podržava Falun Gong koristile su agresivnu Facebook taktiku i desničarske dezinformacije kako bi stvorile antikinesko, pro-Trumpovo medijsko carstvo.

Video CinemagraphPročitajte pojednostavljenu kinesku verziju Pročitajte tradicionalnu kinesku verziju

Godinama su The Epoch Times bile male, niskobudžetne novine s antikineskim naglaskom koje su se besplatno dijelile na uglovima njujorških ulica. No, 2016. i 2017. novine su napravile dvije promjene koje su ga pretvorile u jednog od najmoćnijih digitalnih izdavača u zemlji.

Promjene su također utrle put za publikaciju, koja je povezana s tajnovitim i relativno opskurnim Kineski duhovni pokret Falun Gong, postati vodeći dobavljač desničarskih dezinformacija.

Prvo, prihvatila je predsjednika Trumpa, tretirajući ga kao saveznika u Falun Gongovoj borbi spaljene zemlje protiv kineske vladajuće Komunističke partije, koja je zabranila tu skupinu prije dva desetljeća i od tada proganja njene članove. Njegovo relativno stabilno izvještavanje o američkoj politici postalo je više stranačko, s više članaka koji eksplicitno podržavaju gospodina Trumpa i kritiziraju njegove protivnike.

Otprilike u isto vrijeme, The Epoch Times kladite se na još jednu moćnu američku instituciju: Facebook. Publikacija i njezine podružnice koristile su novu strategiju koja je uključivala stvaranje desetaka stranica na Facebooku, ispunjavanje videozapisima koji se osjećaju dobro i viralnim mamcem za klikove te korištenjem za prodaju pretplata i vraćanje prometa na svoje stranačke vijesti.

kako pronaći svoje isječke na twitchu

U e-poruci osoblju iz travnja 2017. koju je dobio The New York Times, vodstvo lista je zamislilo da bi Facebook strategija mogla pomoći da Epoch Times pretvori u najveći i najautoritativniji medij na svijetu. Također bi mogao upoznati milijune ljudi s učenjima Falun Gonga, ispunjavajući misiju grupe spašavanja živih bića.

Danas su The Epoch Times i njegove podružnice snaga u desničarskim medijima, s desecima milijuna sljedbenika društvenih mreža raširenih na desetke stranica i online publikom koja se može usporediti s onima iz The Daily Caller i Breitbart News, i sa sličnom spremnošću kako bi nahranili močvare krajnje desnice u online groznici.

Također ima sve veći utjecaj u užem krugu gospodina Trumpa. Predsjednik i njegova obitelj imaju podijeljeno članci iz novina na društvenim mrežama, a dužnosnici Trumpove administracije sjedio na intervjuima sa svojim novinarima. U kolovozu, novinar The Epoch Timesa postavio pitanje na brifingu za novinare u Bijeloj kući.

To je izvanredna priča o uspjehu Falun Gonga, koji se dugo borio da uspostavi svoju bona fides protiv napora Pekinga da ga demonizira kao zli kult, dijelom zato što je ponekad teško potkrijepiti njegove oštre izvještaje o progonu u Kini ili skrenuti u pretjerivanje. Godine 2006., novinar Epoch Timesa poremetio je posjet kineskog predsjednika Bijeloj kući vičući: Zli ljudi će rano umrijeti.

Stephen K. Bannon, bivši glavni strateg gospodina Trumpa i bivši predsjednik Breitbarta, rekao je u intervjuu u srpnju da ga je brzi rast The Epoch Timesa impresionirao.

Oni će za dvije godine biti glavna konzervativna stranica s vijestima, rekao je gospodin Bannon, koji je uhićen pod optužbom za prijevaru u kolovozu. Oni su daleko iznad svoje težine, imaju čitatelje i bit će sila s kojom se treba računati.

Slika Okupljanje praktikanata Falun Gonga 2018. na Tajvanu, koji podržava The Epoch Times.



Kreditna...David Chang / EPA, putem Shutterstocka

No, organizacija i njezine podružnice djelomično su narasle oslanjajući se na nedorečene taktike društvenih medija, promičući opasne teorije zavjere i umanjujući njihovu povezanost s Falun Gongom, pokazalo je istraživanje The Timesa. Istraga je uključivala intervjue s više od desetak bivših zaposlenika Epoch Timesa, kao i interne dokumente i porezne prijave. Mnogi od tih ljudi govorili su pod uvjetom anonimnosti jer su se bojali odmazde ili su još uvijek imali obitelj u Falun Gongu.

Zagrljaj gospodina Trumpa i Facebooka učinio je The Epoch Times partizanskom elektranom. Ali također je stvorio stroj za dezinformacije globalnih razmjera koji je u više navrata gurao rubne narative u mainstream.

Publikacija je bila jedan od najistaknutijih promicatelja Spygate, neutemeljena teorija zavjere uključujući tvrdnje da su dužnosnici Obamine administracije nezakonito špijunirali kampanju gospodina Trumpa 2016. godine. Publikacije i emisije povezane s The Epoch Times promovirale su teoriju zavjere QAnon i širile iskrivljene tvrdnje o prijevari birača i pokretu Black Lives Matter. Nedavno su promovirali neutemeljenu teoriju da je koronavirus - koji publikacija naziva virusom KPK, u pokušaju da ga povežu s kineskom Komunističkom partijom - stvoren kao biološko oružje u kineskom vojnom laboratoriju.

Epoch Times kaže da je neovisna i nestranačka te odbacuje sugestiju da je službeno povezana s Falun Gongom.

Kao i sam Falun Gong, novine — koje objavljuju u desecima zemalja — su decentralizirane i djeluju kao skupina regionalnih ogranaka, od kojih je svako organizirano kao zasebna neprofitna organizacija. Također je izvanredno tajnovit. Urednici The Epoch Timesa odbili su višestruke zahtjeve za intervjue, a nenajavljeni posjet novinara sjedištu na Manhattanu ove godine naišao je na prijetnju odvjetnika.

Predstavnici Li Hongzhija, vođe Falun Gonga, nisu odgovorili na zahtjeve za komentar. Kao ni drugi stanovnici Dragon Springsa, kompleksa u sjevernoj državi New Yorka koji služi kao duhovno sjedište Falun Gonga.

Mnogi zaposlenici i praktikanti Falun Gonga koje je kontaktirao The Times rekli su da su dobili instrukcije da ne otkrivaju detalje unutarnjeg rada prodajnog mjesta. Rekli su da im je rečeno da bi negativno govoriti o The Epoch Times bilo jednako neposlušnosti gospodinu Liju, kojeg njegovi učenici poznaju kao Učitelja.

Slika

Kreditna...Julie Jacobson/Associated Press

Epoch Times je dao samo djelomične odgovore na dugačak popis pitanja poslanih svom medijskom uredu, a odbio je odgovoriti na pitanja o svojim financijama i uređivačkoj strategiji. U e-mailu, koji nije potpisan, izdanje je optužilo The Times za klevetu i umanjivanje konkurenta te za prikazivanje suptilnog oblika vjerskog zastrašivanja, ako ne i netrpeljivosti, povezujući publikaciju s Falun Gongom.

Epoch Times neće biti zastrašen i neće biti ušutkan, dodala je agencija, a na temelju broja neistina i netočnosti uključenih u pitanja New York Timesa razmotrit ćemo sve pravne mogućnosti odgovora.

Falun Gong, koji je g. Li uveo u Kinu 1992. godine, vrti se oko niza od pet vježbi meditacije i procesa moralnog samopoboljšanja koji bi trebao dovesti do duhovnog prosvjetljenja. Danas je skupina poznata po demonstracijama koje održava diljem svijeta kako bi razjasnila istinu o Komunističkoj partiji Kine, koju optužuje za mučenje Falun Gong praktikanata i vađenje organa pogubljenih. (Deseci tisuća diljem Kine poslani su u radne logore u ranim godinama gušenja, a prisutnost grupe tamo je sada znatno smanjena.)

Nedavno je došao Falun Gong pod povećalom za što neki bivši praktikanti okarakterizirali su kao ekstremni sustav vjerovanja koji zabranjuje međurasne brakove, osuđuje homoseksualnost i obeshrabruje korištenje moderne medicine, a sve optužbe grupa poriče.

Kada je The Epoch Times počeo sa radom 2000. godine, cilj je bio suprotstaviti se kineskoj propagandi i izvještavati o progonu Falun Gonga od strane kineske vlade. Počelo je kada su novine na kineskom jeziku izašle iz podruma u Georgiji Johna Tanga, diplomiranog studenta i praktikanta Falun Gonga.

Do 2004. The Epoch Times se proširio na engleski. Jedna od prvih osoba u novinama bila je Genevieve Belmaker, tada 27-godišnja Falun Gong praktikantica s malo novinarskog iskustva. Gospođa Belmaker, koja sada ima 43 godine, opisala je rani Epoch Times kao križanac između neuglednog medijskog pokretanja i revnog crkvenog biltena, sa osobljem koje se sastoji uglavnom od neplaćenih volontera iz lokalnih Falun Gong poglavlja.

Dio toga koji je vođen misijom bio je, imajmo medij koji ne samo da govori istinu o Falun Gongu nego i o svemu, rekla je gospođa Belmaker.

Slika



Kreditna...Henry Abrams / Agence France-Presse, preko Getty Images

G. Li, osnivač Falun Gonga, također je to vidio na taj način. U govorima je on uputiti The Epoch Times i drugim medijima povezanim s Falun Gongom – uključujući TV stanicu New Tang Dynasty, ili NTD – kao naši mediji, i rekli su da bi mogli pomoći u objavljivanju Falun Gongove priče i vrijednosti diljem svijeta.

Dvojica bivših zaposlenika prisjetila su se da su glavni urednici novina otputovali u Dragon Springs kako bi se sastali s gospodinom Lijem. Jedan zaposlenik koji je nazočio sastanku rekao je da je gospodin Li procijenio uređivačke i strateške odluke, djelujući kao svojevrsni izdavač u sjeni. Epoch Times je demantirao ove izvještaje, rekavši u izjavi: 'Nije bilo takvog sastanka.

Granica između The Epoch Timesa i Falun Gonga ponekad je nejasna. Dva bivša novinara Epoch Timesa rekla su da su od njih zamoljeni da napišu laskave profile stranih izvođača koji se regrutiraju u Shen Yun , jako reklamirana serija plesnih performansa koju Falun Gong podržava, jer bi ojačala zahtjeve za vizu tim izvođačima. Drugi bivši novinar Epoch Timesa prisjetio se da je dobio zadatak da napiše kritičke članke o političarima uključujući Johna Liua, tajvansko-američkog bivšeg vijećnika u New Yorku kojeg je grupa smatrala blagim prema Kini i neprijateljskim prema Falun Gongu.

Ovi članci pomogli su Falun Gongu da unaprijedi svoje ciljeve, ali su privukli malo pretplatnika.

Matthew K. Tullar, bivši direktor prodaje izdanja The Epoch Timesa Orange County u New Yorku, napisao je na svojoj LinkedIn stranici da je njegov tim isprva tiskao 800 radova svaki tjedan, nije imao pretplatnika i koristio se besplatno ' marketinška strategija. G. Tullar nije odgovorio na zahtjeve za komentar.

Gospođa Belmaker, koja je napustila novine 2017. godine, opisala je to kao neozbiljnu operaciju koja je uvijek bila u potrazi za novim pothvatima za zaradu.

Bilo je to vrlo kratkoročno razmišljanje, rekla je. Nismo tražili više od tri tjedna na putu.

Do 2014., The Epoch Times se približavao viziji gospodina Lija respektabilne novinske kuće. Pretplate su rasle, izvještavanje novina bilo osvajanje novinarskih nagrada , a njegove financije su se stabilizirale.

Postojao je sav taj optimizam da će se stvari popraviti, rekla je gospođa Belmaker.

No, na sastanku osoblja 2015., vodstvo je objavilo da je publikacija ponovno u problemima, prisjetila se gospođa Belmaker. Facebook je promijenio svoj algoritam za određivanje članaka koji se pojavljuju u newsfeedovima korisnika, a promet i prihod od oglasa The Epoch Timesa patili su.

kako potražiti povijest pretraživanja na googlu

Kao odgovor, publikacija je dodijelila novinarima da objavljuju čak pet postova dnevno u potrazi za viralnim hitovima, često niskih naslova s ​​naslovima poput Grizzly Bear Does Belly Flop Into a Swimming Pool.

Bilo je to natjecanje za promet, rekla je gospođa Belmaker.

Slika

Kreditna...Kyle Johnson za The New York Times

Kako su se bližili izbori 2016., novinari su primijetili da je političko izvještavanje lista poprimilo više stranački ton.

Steve Klett , koji je izvještavao o kampanji za novine 2016. godine, rekao je da su njegovi urednici potaknuli povoljno izvještavanje o gospodinu Trumpu nakon što je dobio republikansku nominaciju.

Činilo se da imaju gotovo mesijanski način gledanja na Trumpa kao na antikomunističkog vođu koji će dovesti do kraja kineske komunističke partije, rekao je g. Klett.

Nakon pobjede gospodina Trumpa, The Epoch Times je angažirao Brendana Steinhausera, stratega Tea Party s dobrim vezama, da pomogne u prodoru kod konzervativaca. G. Steinhauser je rekao da je cilj organizacije, osim podizanja profila u Washingtonu, bio da progon Falun Gonga postane prioritet Trumpove administracije.

Željeli su da više ljudi u Washingtonu bude svjesno kako Kineska komunistička partija djeluje i što je učinila duhovnim i etničkim manjinama, rekao je gospodin Steinhauser.

Iza kulisa, The Epoch Times je također razvijao tajno oružje: strategiju rasta Facebooka koja bi u konačnici pomogla da se poruka prenese milijunima.

Prema e-mailovima koje je pregledao The Times, Facebook plan je razvio Trung Vu, bivši šef vijetnamskog izdanja The Epoch Timesa, poznat kao Dai Ky Nguyen, ili DKN.

U Vijetnamu je strategija g. Trunga uključivala popunjavanje mreže Facebook stranica virusnim video zapisima i pro-Trumpovom propagandom, od kojih su neki podizali riječ po riječ s drugih stranica, te korištenje automatiziranog softvera ili botova za generiranje lažnih lajkova i dijeljenja, a rekao je bivši zaposlenik DKN-a. Zaposlenici su koristili lažne račune za pokretanje stranica, što je praksa koja je prekršila pravila Facebooka, ali za koju je g. Trung rekao da je nužna za zaštitu zaposlenika od kineskog nadzora, rekao je bivši zaposlenik.

G. Trung nije odgovorio na zahtjeve za komentar.

Prema e-poruci iz 2017. poslanoj radnicima Epoch Timesa u Americi, vijetnamski eksperiment bio je izvanredan uspjeh koji je DKN učinio jednim od najvećih izdavača u Vijetnamu.

Izlaz, tvrdi se u e-mailu, imao je dubok utjecaj na spašavanje živih bića u toj zemlji.

Vijetnamski tim je zamoljen da pomogne Epoch Media Group - krovnoj organizaciji za najveću američku medijsku imovinu Falun Gonga - da uspostavi vlastito Facebook carstvo, navodi se u toj e-poruci. Te godine pojavile su se deseci novih Facebook stranica, sve povezane s The Epoch Timesom i njegovim podružnicama. Neki su bili izričito naklonjeni, drugi su se pozicionirali kao izvori stvarnih i nepristranih vijesti, a neki su, poput humoristične stranice pod nazivom Najsmješniji obiteljski trenuci, bili potpuno isključeni iz vijesti.

Slika



Možda je najsmjeliji eksperiment bila nova desničarska politička stranica pod nazivom America Daily.

Danas stranica, koja ima više od milijun sljedbenika na Facebooku, prodaje dezinformacije krajnje desnice. Objavio je anticjepivo, članak u kojem se lažno tvrdi da Bill Gates i druge elite upravljaju pandemijom Covid-19 i optužbe o židovskoj rulji koja kontrolira svijet.

E-mailovi koje je dobio The Times pokazuju da je John Nania, dugogodišnji urednik Epoch Timesa, sudjelovao u pokretanju America Dailya, zajedno s rukovoditeljima Sound of Hope, radijske mreže povezane s Falun Gongom. Zapisi na Facebooku pokazuju da stranicom upravlja Sound of Hope Network, a prikvačena objava na njezinoj Facebook stranici sadrži promotivni video za Falun Gong.

U priopćenju The Epoch Times navodi da nema poslovne odnose s America Daily.

Mnoge Facebook stranice kojima upravlja The Epoch Times i njegove podružnice slijedile su sličnu putanju. Počeli su objavljivanjem virusnih videa i uzbudljivih članaka vijesti prikupljenih s drugih stranica. Brzo su rasli, ponekad dodajući stotine tisuća sljedbenika tjedno. Zatim su korišteni za usmjeravanje ljudi da kupuju pretplate na Epoch Times i promoviraju više stranački sadržaj.

Nekoliko je stranica steklo značajne sljedbenike naizgled preko noći, rekla je Renee DiResta, istraživačica dezinformacija sa Stanford Internet Observatory. Mnogi postovi podijeljeni su tisućama puta, ali nisu dobili gotovo nikakve komentare - omjer, rekla je gospođa DiResta, tipičan je za stranice koje su potaknute farmama klikova, tvrtkama koje generiraju lažni promet plaćajući ljudima da kliknu na određene veze iznova i iznova opet.

Epoch Times poriče korištenje farmi klikova ili drugih nedopuštenih taktika za proširenje svojih stranica. Strategije društvenih medija Epoch Timesa bile su drugačije od DKN-a i koristile su vlastite promotivne alate Facebooka kako bi pridobile povećano organsko praćenje, navodi se u izdanju, dodajući da je The Epoch Times prekinuo veze s gospodinom Trungom 2018. godine.

No, prošle godine, The Epoch Timesu je zabranjeno oglašavanje na Facebooku - gdje je potrošio više od 1,5 milijuna dolara tijekom sedam mjeseci - nakon što je društvena mreža objavila da su stranice izdanja izbjegle svoje zahtjeve transparentnosti prikrivajući kupnju oglasa.

Ove godine, Facebook uklonio više od 500 stranica i računa povezan s Truth Media, mrežom antikineskih stranica koje su koristile lažne račune kako bi pojačale svoje poruke. Epoch Times je zanijekao bilo kakvu umiješanost, osim Facebooka istražitelji rekao je Truth Media pokazao neke veze s aktivnostima na platformi Epoch Media Group i NTD-a.

Nekoliko smo puta poduzeli mjere ovrhe protiv Epoch Media i srodnih grupa, rekla je glasnogovornica Facebooka, dodajući da će društvena mreža kazniti tu kuću ako prekrši više pravila u budućnosti.

Otkako mu je zabranjeno oglašavanje na Facebooku, The Epoch Times je veći dio svog poslovanja premjestio na YouTube, gdje je od svibnja 2018. potrošio više od 1,8 milijuna dolara na oglase, prema Googleovoj javnoj bazi podataka političkog oglašavanja.

Odakle dolazi novac za novine je nešto kao misterij. Bivši zaposlenici rekli su da im je rečeno da je The Epoch Times financiran kombinacijom pretplata, oglasa i donacija bogatih Falun Gong praktikanata. U 2018., posljednjoj godini za koju su porezne prijave organizacije javno dostupne, Udruga Epoch Times primila je nekoliko pozamašnih donacija, ali nijednu dovoljno veliku da plati višemilijunsku reklamu.

Gospodin Bannon je među onima koji su primijetili duboke džepove The Epoch Timesa. Prošle godine je s NTD-om producirao dokumentarac o Kini. Kada je razgovarao s tim izdanjem o drugim projektima, rekao je, činilo se da novac nikada nije bio problem.

Dao bih im broj, rekao je gospodin Bannon. A oni bi se vratili i rekli: 'Dobri smo za taj broj.'

Pro-Trumpov zaokret Epoch Timesa uznemirio je neke bivše zaposlenike, poput gospođe Belmaker.

Gospođa Belmaker, sada slobodna spisateljica i urednica, još uvijek vjeruje u mnoga Falun Gongova učenja, rekla je. Ali razočarala se u The Epoch Times, koji smatra suprotnim Falun Gongovim temeljnim principima istine, suosjećanja i tolerancije.

Moralni cilj je nestao, rekla je. Oni su na krivoj strani povijesti i mislim da ih nije briga.

koliko je kb

Nedavno je The Epoch Times svoj fokus prebacio na koronavirus. Bacio se na kineske pogrešne korake u ranim danima pandemije, a njezini su novinari pisali o pogrešnim statistikama o virusima i kineskom utjecaju u Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji.

Slika

Neki od ovih članaka bili su istiniti. No drugi su gurali pretjerane ili lažne tvrdnje, poput nedokazane teorije da je virus konstruiran u laboratoriju kao dio kineske strategije biološkog ratovanja.

Neke od tvrdnji ponovljene su u dokumentarcu koji su i NTD i The Epoch Times objavili na YouTubeu, gdje je pregledan više od pet milijuna puta. Dokumentarac prikazuje diskreditirana virologinja Judy Mikovits , koji je također glumio u viralnom videu Plandemic, koji su Facebook, YouTube i druge društvene platforme povukle ove godine zbog širenja lažnih tvrdnji.

Epoch Times je rekao: U našem dokumentarcu ponudili smo niz dokaza i stajališta bez izvlačenja ikakvih zaključaka.

Gospođa Belmaker, koja još uvijek drži fotografiju majstora Lija na polici u svojoj kući, rekla je da je ustuknula kad god bi se na YouTubeu pojavila reklama za The Epoch Times koja promiče neku novu stranu govora.

Jedan nedavni video, Digging Beneath Narratives, dvominutni je informativni oglas o kineskom lošem postupanju s koronavirusom. Voditelj oglasa kaže da The Epoch Times ima podzemnu mrežu izvora u Kini koji pružaju informacije o vladinom odgovoru na virus.

To je uvjerljiva tvrdnja, ali voditelj videa ne spominje veze The Epoch Timesa s Falun Gongom ili njegovu dva desetljeća dugu kampanju protiv kineskog komunizma, govoreći samo da vam novine daje točnu sliku onoga što se događa u ovom svijetu .

Pričamo kako jest, kaže.

Ben Smith je pridonio izvješćivanju. Jack Begg je pridonio istraživanju.